Loading...
Zwangerschapsyoga 2018-01-12T16:46:40+00:00

Tijdens de zwangerschap verandert er veel in je lichaam, je gewicht neemt toe, je lichaamsweefsel wordt zachter door de hormonen en je houding verandert door het dragen van je kindje. Je spieren en gewrichten moeten zich in korte tijd aanpassen aan deze veranderingen. Ook geestelijk verandert er veel. Niet alleen door de hormonen, maar ook omdat je leven een hele nieuwe, andere fase ingaat. Iedereen ervaart dit weer anders.

Genieten van je zwangerschap
In deze drukke maatschappij kom je nog weleens tijd te kort om te genieten van dit prachtige en belangrijke moment in je leven. Je werk, je gezin, het kan behoorlijk druk zijn.

Door het beoefenen van zwangerschapsyoga verminderen stress en angsten, waardoor je lichaam voor jou en je baby een prettige omgeving wordt. Je maakt met zwangerschapsyoga niet alleen je spieren soepel en sterk, maar komt ook in contact met je innerlijke kracht. Hierdoor kun je bewuster je zwangerschap, bevalling en kraamtijd beleven en er (nog) meer van genieten. Daarnaast herstelt een lichaam in goede conditie altijd sneller.

Zwangerschapsyoga besteedt niet alleen aandacht aan de bevalling, zoals bij zwangerschapsgym, maar ook aan je veranderende lichaam. Het is fijn om te kunnen genieten van de zwangerschap, goed te voelen en je bewust te zijn van het kindje in je buik en niet alleen maar bezig te zijn met de ongemakken en de bevalling.

Ontspannen bevallen op jouw manier
In de les wordt veel aandacht besteed aan een goede ademhaling, zodat je bevalling zo ontspannen mogelijk verloopt voor jou én je kindje. Als je buik dikker wordt, is het moeilijker om naar je buik te ademen. Daarom besteden we ook aandacht aan een rustige borst- en flankademhaling. Er is aandacht voor het omgaan met lichamelijke ongemakken en hoe je daar mee om kunt gaan om ze te verlichten. En in welke houdingen je kunt bevallen. De les is zowel actief als ontspannend en er wordt rekening gehouden met je groeiende buik en andere fysieke veranderingen. En laten we je partner ook niet vergeten. Er is ook een les, waarin je partner mee kan doen, zodat hij of zij je tijdens de zwangerschap, de weeën en de geboorte echt bij kan staan. Zo is hij of zij ook meer deel van het hele proces. Je mag natuurlijk ook iemand anders meenemen die je bij je bevalling gaat helpen. Aan het eind van de les is er ruimte voor vragen en uitwisselen van ideeën en ervaringen met andere aanstaande moeders.

Vanaf welk moment kan je starten met zwangerschapsyoga?
Je kunt elk moment instappen vanaf 14 weken zwangerschap.  De lessen worden aangeboden in een flow van 8 lessen, in een kleine groep. Je kunt daarna je hele zwangerschap meedoen. Voor prijzen zie de algemene voorwaarden. Na de bevalling is er ruimte voor een terugkom-moment met je medecursisten, waarin je je baby mee mag nemen en samen met je kindje babymassage kunt doen. Een perfecte manier om je kindje te laten ontspannen en de band tussen jou en je baby te versterken. Daarnaast is babymassage ook goed voor de spierontwikkeling, de doorbloeding van de huid en stimuleert het je kindjes zintuigen.

Kijk in onze agenda voor de lestijden.

Zwangerschapsyoga is inclusief een terugkomdag na de bevalling met gratis workshop babymassage!

Fall in love with taking care of yourself. Mind. Body. Spirit.